ANNONSE

- At vi flerdobler omsetningen på Green Friday er jeg sikker på

Har inntatt Sverige - flere europeiske markeder står for tur i 2017
Andreas Kristiansen
Netthandel

I fjor arrangerte en rekke norske nettbutikker Green Friday. Nå gjentas kampanjen. Andreas Kristiansen i Milrab tror han kan mangedoble omsetningen.

ANNONSE

Green Friday ble lansert i fjor av den svenske nettbutikken CDON. Kampanjen ble lagt merke til også i Norge og nettbutikker som Stormberg, Gitarhuset, Motehus, Illusion, Blivakker, X-Lifte, Karma og Coverbrands kastet seg på med sine helegrønne bannere og store prisavslag.

Flere av dem fortalte i etterkant at omsetningen gikk over all forventning. Blant annet økte Stormberg omsetningen med 150 prosent, mens Get Inspired tidoblet omsetningen på Green Friday sammenliknet med en vanlig fredag.

Etter hva Netthandel.no erfarer vil minst like mange nettbutikker bli med i år, fredag 28.april.

En av dem er Milrab.no. I fjor økte de omsetningen med småpene 480 prosent sammenliknet med en gjennomsnittlig dagsomseting. Markedsjef Andreas Kristiansen er i vårstemning etter en god start på året og tror på Green Friday-suksess i år også:

- Vi har allerede hatt en solid vekst så langt i år og jeg regner med at denne veksten holder seg også denne dagen. At vi flerdobler omsetningen vår på denne dagen, er jeg sikker på.

Mange vil sikkert trekke på smilebåndet av kampanjen som har åpenbare likhetstrekk til årets store salgsdag Black Friday. Kristiansen legger ikke skjul på at lønnsomheten utfordres med slike konsepter, men mener det er plass til både Black Friday og Green Friday.

- Dette er absolutt en salgsdag som er kommet for å bli, men det en balansegang her. Faren med for mange av de store tilbudsdagene er at mange kunder fort kan bli sittende å vente på de største tilbudene, advarer Kristiansen til Netthandel.no.

(Foto: Bjørn Skomakerstuen)

Del artikkel: