Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Yellow ekspanderer i rasende fart: Sikter mot 15 butikker ved utgangen av 2024

Administrerende direktør i Yellow, Trude Solvoll Navarsete / Foto: Yellow
Overskuddskometen gjør braksuksess: – Mottakelsen har vært fantastisk.
Elisabeth Dahl Skjervheim

Den første Yellow-butikken åpnet på Sørlandssenteret den 29. juni og har etter hvert ekspandert til både Sartor og Vågen. Nå står Drammen, Bergen, Elverum og Oslo for tur.

Eventyret stanser imidlertid ikke der – administrerende direktør i Yellow, Trude Solvoll Navarsete, kan fortelle at den ferske merkevarekjeden sikter mot hele 15 Yellow-butikker ved utgangen av 2024.

ANNONSE

Mottakelsen på konseptet har vært fantastisk, vi har masse kunder innom hver eneste dag i alle butikkene, som er nysgjerrige på konseptet og som vil sikre seg kjente merker til en lav pris, forteller Navarsete til Netthandel.

Det er Normal-gründer, Michael Eeg og gründerfabrikken Askeladden & Co som står bak merkevarekjeden Yellow Retail AS. Konseptet tar utgangspunkt i selvbetjente butikker som får påfylling av overskuddsvarer fra hele verden.

Navarsete tror ikke det er tilfeldig at Yellow har blitt så populært blant nordmenn akkurat nå.

Vi har kjente merker til en lav pris – og vi liker jo alle en god deal – derfor passer Yellow perfekt inn i disse tider med strammere økonomi for flere, sier hun til Netthandel.

Nye varer hver uke

Gjennomgående blant Yellow-butikkene er at de utfolder seg i store, selvbetjente butikklokaler på mellom 500-700 kvadratmeter med klær og sko til barn og voksne i alle aldre. I motsetning til andre kjeder som ofte har fire vareleveringer av nye kolleksjoner hvert år, tar Yellow inn nye overskuddsvarer hver uke.

Konseptet bygger på en skattejaktopplevelse, hvor man alltid kan finne en god deal blant de mange kjente merkevarene i butikken, forteller Navarsete.

Yellow er som oftest å finne på lokale kjøpesentre og merkevaren opererer ikke med tilbud ettersom det kun selges overskuddsvarer fra andre merkevarer som i utgangspunktet allerede er nedprisede.

Forretningsmodellen vår bygger også på at vi flytter varer mellom butikkene, som er en stor fordel da Norge er et langstrakt land hvor mennesker kjøper ulike varer i ulike deler av Norge, så dersom varer ikke selger som vi håpet i én butikk så er fordelen at vi kan sende det til en annen hvor det kan bli utsolgt, sier Navarsete.

For henne er det ikke tvil om at Yellow er en merkevare som har kommet for å bli.

Fremover skal Yellow fortsette den spennende reisen ved å åpne flere Yellow-butikker i hele Norge sånn at alle får oppleve det råeste konseptet i nyeste tid og sikre seg de beste dealsene, sier Navarsete og legger til avslutningsvis:

Det kommer ytterligere flere butikker i løpet av 2024, og vi håper på å ha på plass nærmere 15 butikker ved utgangen av 2024.

Del artikkel: