Økningen i varekjøp med Vipps på nett ligger henholdsvis på 19 prosent og 14 prosent, målt i volum og antall betalinger.
Nordmenn har brukt 19 prosent mer penger på varehandel på nett med Vipps hittil i desember enn i samme periode i fjor. Antallet betalinger for varer på nett har steget med 14 prosent i samme tidsrom, sier kommersiell leder i Vipps, Vegar Heir, i en pressemelding fredag morgen.
Viktig med gode priser i år
Det er altså apotek og kosmetikk som er bransjevinneren. Nordmenn har brukt 38 prosent mer penger på produkter i denne kategorien, og det er gjennomført 16 prosent flere betalinger sammenlignet med samme periode i fjor.
Nettbutikken Makeup Mekka bekrefter overfor Vipps at veksten i desember har vært god.
Vi tror mange velger å handle hos oss fordi vi tilbyr kvalitetssminke til en rimelig pris, og gode priser er spesielt viktig i år. Vår julekalender ble utsolgt på rekordtid, og nyhetene vi lanserte i november og desember har vært ekstra populære i årets julehandel, sier Thea Kavli, daglig leder i Makeup Mekka.
For de øvrige bransjene så langt i desember registrerer Vipps en økning på 14 prosent innen elektronikk og hvitevarer, men kun økninger på 1 til 2 prosent innen møbler og innredning, sport og fritid samt klær, sko og tilbehør.