Gustav Hasselgren vil i løpet av mai vinke farvel som Country Manager i Sverige og Finland for merkevarekjempen Procter & Gamble - kjent for blant annet merkenavn som Gillette og Wella.
Da entrer han en ny arena som toppsjef for Gymgrossisten, skriver Qliro Group i en pressemelding.
Svensken, som kan skilte med en master i Business Adminstration and Technology Managment fra universitetet i Lund, kommer til et selskap som sliter i motvind.
I 2015 omsatte Gymgrossisten det meste man trenger til trening for 851,9 millioner svenske kroner. I 2016 falt omsetningen med fem prosent, og endte på 810,1 millioner kroner, viser årsrapporten for selskapet som er mest kjent for nettstorheten CDON.
Mens snittkjøpet hos Gymgrossisten i 2015 var på 749 svenske kroner, var dette tallet sunket til 693 kroner i fjor.
LES OGSÅ: Qliro Group rakner i sømmene
Tar grep etter lang tid med røde tall
Økonomisk har Qliro Group i en lengre periode gått med tap. Nylig ble tallene for 2016 offentliggjort, og der fremkommer det at fjorårets underskudd er på 86,6 millioner svenske kroner. Dette er likevel en kraftig forbedring fra 2015 da de endte med 123,8 millioner svenske kroner i minus.
Marcus Lindqvist.
Foto: Qliro Group
Nå strammer administrerende direktør Marcus Lindqvist til kranen, og velger å fokusere hardt på tre felt fremfor å gå veldig bredt, kommer det frem i en pressemelding. Målet er å snu den negative trenden.
I fremtiden skal det satses målrettet på Marketplace (CDON), Fashion (Nelly, NLY Man og Members) og Financial Services (Qliro Financial Services).
De store nettbutikkene Lekmer og Gymgrossisten inngår ikke i disse tre satsningsfeltene, og det har derfor vært spekulert i at de kan bli solgt.
(Foto: ThoroughlyReviewed/CC BY 2.0)