Mandag denne uken åpnet hans nye nettsatsing Strikkemekka.no sine digitale dører.
- Responsen har vært overveldende de få dagene vi har holdt på, sier Eirik Fuglestad til Netthandel.no.
Bra start før åpning
I ukene før butikkåpning har han og de andre ansatte vært ute og markedsført den nye garnbutikken på nett.
Det resulterte i en nyhetsbrevliste på mer enn 10 000 navn før åpning.
- Bare det er jo en bra start, sier Fuglestad, som også driver nettbutikkene Motehus.no, Modehus.nu (svensk nettsatsing), Illusion.no og Kostymehuset.no. Nå har han altså utvidet med en ny gren i sin etter hvert ganske vidtspennende nettilstedeværelse.
Stort digitalt potensial
Han sier at han jakter på et høyere og totalvolum, og at garn i den sammenhengen virker som en fornuftig ting å satse på.
Stein Inge Svensen, som driver garnbutikken Garnius.no, har tidligere uttalt at omsetningen av garn i Norge ligger på et sted mellom én og halvannen milliard kroner. Lite av omsetningen skjer digitalt. Så det er mye å ta av for de som klarer å hanskes med med garnmarkedet.
- Garn som nettvare preges av få returer og en høy grad av gjenkjøp, sier Fuglestad, som kjenner seg igjen i det tallet som nevnes av Svensen.
LES OGSÅ: Nøstenett.no: Startet med 150 000 kroner - selger garn og strikkepinner for to millioner kroner
Fortsatt omsetningsvekst
Motehus.no er den store motoren blant Fuglestads nettbutikker.
I 2015 omsatte den butikken alene for 24,5 millioner kroner. I fjor var omsetningen økt til 30 millioner kroner.
- 2017-målet er en totalomsetning på nærmere 100 millioner kroner for alle butikkene til sammen - før retur trekkes fra, sier han avslutningsvis.
(Foto: Strikkemekka.no)