Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Nye kategorier i jakten på flere kunder

Nye kategorier i jakten på flere kunder
Netthandel

Nettbokgigant åpnet fysisk butikk for to år siden. Nå satser de også på kostymer, fest og gaver i jakten på flere kunder. Samtidig melder motekjempen Boozt at de utvider med sminke.

ANNONSE

Bonnier-eide Adlibrisgruppen, som er en gigant på nettbokmarkedet, opplevde i fjor en omsetningsøkning på 21 prosent.

Av en totalomsetning på 1,775 milliarder svenske kroner sto boksalg alene for 1,519 milliarder kroner. Mye synes å gå på skinner for nettbutikken som for et par år siden åpnet sin første fysiske butikk og i fjor overtok ansvaret for boksalget på markedsplassen CDON.

Nå fyller de på med en ny kategori ved oppkjøpet av Roligaprylar.se, Alphageek.no, Alphageek.fi og Alphageek.dk som eies av Alphageek AB, skriver danskeide Adlibris i en pressemelding.

Spenner vidt

Alphageek AB omsatte for rundt 20 millioner svenske kroner i 2016. Selskapet har spesialisert seg på kostymer, gaver og det som trengs for å få «schwung» på en god fest.

Adlibris satser på videre vekst, både organisk og gjennom oppkjøp. På den måten ønsker de å styrke mangfoldet de kan tilby kundene sine - og fortsette å drive netthandelen opp og frem.

- Gaver og fest er et spennende segment innen netthandel. Og som i de øvrige produktkategoriene våre drives dette frem av kvinnelige konsumenter. Alphageek har veldig sterke nøkkeltall, og gjennom å dra nytte av den netthandelskunnskapen vi har internt i Alibrisgruppen, vil vi fortsette å utvikle nettstedene og øke varetilbudet til kundene våre, sier Henrik Oscarsson, sjef for kategorinettstedene i Adlibrisgruppen.

Adlibrisgruppen eier nettbutikkene Adlibris (bøker), Discshop (DVD-filmer og dataspill), Bamba (leker), Kökets Favoriter (kjøkkenredskaper) og Odla (planter og blomster til hagen).

Boozt sminker seg

Den svenske nettmotekjempen Boozt.com ser også etter nye kategorier å vokse seg enda større og sterkere på.

Nå er det sminke som skal implementeres i nettkonseptet, skriver danske Detailfolk.

Boozt omsatte i fjor for rundt 1,6 milliarder svenske kroner.

Del artikkel: