ANNONSE

40 prosent av omsetningen skjer på nett

40 prosent av omsetningen skjer på nett
Netthandel

Kondomeriets nettbutikk står for rundt 40 prosent av den årlige omsetningen til sexleketøy-kjeden.

ANNONSE

I 2015 solgte Kondomeriet dildoer, glidemidler og sexleketøy til Ola og Kari Nordmann for 89 millioner kroner.

40 prosent av dette skjer via selskapets nettbutikk, som Stina Meyer (bildet), styrer med sikker hånd. Vi snakker med andre ord om en ganske fyrrig og viral nettbutikk.

- Det ligger vel litt i våre produkters natur. Mange føler seg kanskje mer komfortable på nett, sier Meyer, da Netthandel.no treffer henne i butikken Kondomeriet har liggende i Oslos paradegate; Karl Johan.

Sexhungrige nordmenn

2016-tallene er ennå ikke helt klare, men alt indikerer ytterligere vekst for selskapet som har hovedkontor på Trollåsen i Oppegård kommune i Akershus.

Meyer kan røpe så mye som at nettbutikken i løpet av 2016 trolig ender opp med en omsetningsvekst på cirka 15 prosent i forhold til 2015. Julehandelen alene i 2016 hadde en økning på 20 prosent på nett.

- Dette er kanskje et tegn på at vi lykkes med å hele tiden forbedre oss. Og jeg må si at det er gøy å jobbe på et sted med så stort fokus på nett.

I tillegg til nettbutikken har Kondomeriet 10 fysiske butikker.

Meyer påpeker at de har tro på det de holder på med, og at de derfor har budsjettert med fortsatt vekst i 2017.

Artikkelen fortsetter under bildet


EN BESTESELGER: I fjor ble det solgt 32 000 flasker av denne kremen som inneholder et virkestoff som får blodårene til å rette seg ut og gjøre deg mer følsom ved berøring.

EN BESTESELGER: I fjor ble det solgt 32 000 flasker av denne kremen som inneholder et virkestoff som får blodårene til å rette seg ut og gjøre deg mer følsom ved berøring.
Foto: Bjørn Skomakerstuen

Når den første butikken åpnet på Galleri Oslo i 1989 var det kontroversielt å ha en sexleketøybutikk midt i Oslo sentrum.

Men nordmenn var ifølge Kondomeriet raske å vende.

I 1999 kom selskapets første nettbutikk, som gjennom årenes løp har blitt en stor del av Kondomeriets satsning.

Siden den tid har nettsiden blitt relansert flere ganger, senest i 2015 hvor den fikk ny oppbygning og nytt design.

Nettgode

Meyer er naturlig nok stolt av nettbutikken hun styrer, men poengterer at selskapet er mer enn bare det.

- Vårt ønske er at vi skal være det naturlige førstevalget for folk flest når det gjelder erotiske leketøy. Uansett om det er snakk om nettbutikk eller fysisk butikk. For å oppnå dette har vi jobbet hardt og målrettet med rett plassering av butikker og dyktige medarbeidere som gir deg tips, råd og veiledning, forteller hun.

Tips, råd og informasjon skal være tilgjengelig på alle flater, enten det er snakk om sosiale medier, nettbutikk eller i form av skolerte butikkansatte.

Nettbutikken har som ett av mange uttalte mål å fremstå som et trygt og godt sted å være for dem som ikke ønsker å være så synlige.

- Vi har bygget en god nettbutikk for de som ikke har mulighet til å besøke butikkene våre. eller som ønsker å være helt anonyme. Med riktig markedsføring og seriøse leverandører kan vi i dag ta mye av æren for den åpenheten det er blitt rundt seksualitet i Norge, og at mange hundre tusen kvinner i dag eier en vibrator eller et leketøy, sier Meyer avslutningsvis.

(Foto: Bjørn Skomakerstuen)

Del artikkel: