Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Kåret til Norges beste markedsførere

Rema 1000 kjøper seg inn i Kolonial.no
Netthandel

Kolonial.no klatret helt til topps i kåringen av Norges beste markedsførere og utkonkurrerte dermed flere store selskaper i finalen.

ANNONSE

Nettbutikken Kolonial.no var en av fire finalister i kåringen av Norges beste markedsfører. De andre finalistene var DNB Ung, Smash! (Orkla Snacks & Confectionery) og Telia.

Prisen er et samarbeid mellom Markedsføringsforeningen i Oslo (MFO), Markedsforbundet, Handelshøyskolen BI og fagnettstedet Kampanje.

I fjor vant DNB med Vipps. I år var det Kolonial.no som vant prisen. Ifølge Kampanje begrunnet juryen vinneren slik:

«Om vinneren sier juryen at vi føler at vi lærer noe om verden vi lever i mens vi lærer mer om markedsføringen. Vinneren tar verden i 2016 på alvor, og gir oss innblikk i hvordan vi kanskje bygger bedrifter inn i fremtiden. De har tatt på seg den store oppgaven i å utfordre både svært veletablerte og dominerende aktører, og forbrukernes veletablerte vaner og handlemønstre.

Til tross for til tider lave markedsbudsjetter, og ekstremt rask utvikling evner vinneren å bruke dyp kundeinnsikt i utviklingen av markedsarbeidet. De er djerve som går ut i et ekstremt etablert og kompetitivt marked, og de gjør det effektivt som en modig utfordrer, som en David mot Goliat. De kombinerer flere digitale flater med fysisk distribusjon, og forsøker å rokke ved de etablerte spillereglene i kategorien.

Vi opplever vinneren som autentiske, med en tydelig personlighet og entusiasme, og vi gleder oss til å se hvordan de kommer til å videreutvikle merkevaren. Vinneren står ovenfor store utfordringer i sin videre vekst, men basert på kvaliteten på håndverket så langt vist, mener juryen at de har etablert en plattform for sunn, levedyktig vekst.»

(Foto: Kolonial.no)

Del artikkel: