Den tidligere tyske supermodellen Heidi Klum (44), blant annet kjent for sitt havarerte ekteskap med den britiske artisten Seal, regjerte i årevis all verdens catwalker, var med i Sports Illustrateds badedraktnummer og en Victoria´s Secret-katalog.
Fra rosa glam til grå hverdag
Nå har hverdagen innhentet henne, og hun er klar for å ta del i Lidls planer om en massiv satsing på klær.
I første omgang skal hun designe sin egen kleskolleksjon som blir å finne blant Lidls «non food»-butikker.
Motesatsingen er en langsiktig strategi som går under navnet «Lidl Fashion Week».
Norge glapp
Lidl, som for noe år tilbake forsøkte å få fotfeste i Norge, måtte etter relativt kort tid kapitulere. Men hos broderfolket i øst er de derimot sterkt til stede.
Sveriges Lidl-sjef, Johannes Fieber, gleder seg til det nært forestående toppmodell-stuntet.
I en pressemelding sier han at klær lenge har vært en del av Lidls sortiment, og at Klums inntreden er starten på noe som på sikt skal bli enda større.
I butikk til høsten
Planen er at Klums kolleksjon skal være tilgjengelig i Lidls butikker, også de svenske, i løpet av høsten.
- Heidi er en fantastisk inspirasjonskilde som kjenner seg hjemme i verdens motemetropoler. Hun sprudler av energi og livsglede, samtidig som hun fortsatt har beina godt plantet på jorden, sier Fieber.
Ifølge Sverige-sjefen skal Lidl Fashion Week flekke tenner og vise seg frem for verden flere ganger i året.