I løpet av fjerde kvartal fortsatte det sterke momentum som vi hadde i tredje kvartal og vi forbedret tilveksten både i Boozt og Booztlet. Lønnsomheten ble påvirket positivt av den økte omsetningen og i løpet av kvartalet målte vi den hittil høyeste justerte driftsmarginen noensinne, sier administrerende direktør i Boozt, Hermann Haraldsson, i en kommentar.
Høstet fruktene
Ifølge motegiganten skal den akselererte veksten blant annet skyldes en bevisst lageroppbygging for å styrke produktutvalget, samt deres oppdaterte strategi om å utvide sortimentet på Booztlets plattform.
Tar vi en titt på helåret så lander Boozt sin omsetning på 7,75 milliarder i 2023. En økning på 15 prosent sammenlignet med forrige års 6,74 milliarder. Og det med et justert driftsresultat på 400 millioner svenske kroner.
2023 var enda et utfordrende år, men etter et noe nedslående første halvår lykkes vi i løpet av andre halvår å gire opp og høste fruktene av vår nordiske varehusstrategi, sier Haraldsson.