Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Lindex er ledende konsept – det vil konsernet berike seg på

Større endringer kan være på vei hos Stockmann Group.
Linn Adine Andersen
linnadine@netthandel.no

Det var i september i fjor at finske Stockmann Group valgte å føye seg inn i rekken av større aktører som ønsker å bytte navn – for å bedre reflektere konsernets identitet og hvor man er på vei.

Nå står det imidlertid svart på hvitt: Den 21. mars, på konsernets ordinære generalforsamling, er navneendringen en del av agendaen. Lindex stod i 2023 for to tredjedeler av konsernets totale omsetning og er kronjuvelen i Stockmann Group, hvilket man ønsker man å gjenspeile i navnet.

LES OGSÅ: Lindex med nok et rekordresultat – bikket milliarden: “Sikter høyere”

ANNONSE

Lindex har de siste årene spilt en sentral rolle i å styrke konsernets prestasjoner, noe som i september resulterte i at vi strategisk refokuserte konsernets virksomhet på Lindex, sier Sari Pohjonen, styreleder i Stockmann, i en pressemelding.

Den "strategiske refokuseringen" skal blant annet innebære mulige franchiseløsninger, å plassere Stockmann-varehusene i et eget juridisk selskap, og strategiske partnerskap. Innen året er omme skal konsernet ha vurdert alle mulige endringer, før de eventuelt bestemmer seg å gå for en, flere – eller ingen av dem.

Først ut er uansett navneendringen.

Jeg vil poengtere at det foreslåtte navnebyttet på morselskapet ikke vil påvirke Stockmanns unike varemerke eller Stockmann-varehusenes eller nettbutikkens navn, sier Pohjonen.

 

Del artikkel: