Klokken 06.15: 40-50 køende personer utenfor den 3500 kvadratmeter store Powerhouse-butikken begynner å våkne opp i soveposene de har fått utlevert av selskapet som før gikk under navnet Expert.
Kaffe, vann og pølser deles ut av ansatte som ser til at de ventende har det helt greit i påvente av butikkåpning.
Musikk, show og utdelinger av diverse premier har preget området siden den første kunden stilte seg i kø torsdag ettermiddag i 17-tiden.
Ved midnatt, syv timer før åpning, var 25 personer på plass for å være blant de første inn i butikken.
Se bildeserie nederst i saken!
VENTER: Flere titalls personer kuttet ventetiden ved å sove. Power delte ut soveposer til de som møtte opp om kvelden og i løpet av natten før åpning.
Foto: Bjørn Skomakerstuen
Klokken 06.30: De ulike salgssjefene samler troppene sine inne i butikken for en siste «pep talk» før dagen starter. Striglede ansatte i nypressede uniformer er klare for å vise frem hva butikken er god for.
Transformasjonen fra Expert til Power har gått lynraskt. For bare tre uker siden var det en helt annen butikk som var i disse lokalene.
En av de nye og mest spektakulære innretningene i butikksammenheng er et eget innendørs testbur for droner.
PROPPET: 3500 kvadratmeter butikk er proppet med varer. TV-veggen i bakgrunnen er av typen veldig stor og iøynefallende.
Foto: Bjørn Skomakerstuen
Klokken 06.45: Anders Nilsen, administrerende direktør i Power Norge, sitrer av glede da han med utestemme innendørs snakker til 130 butikkansatte om hvilken merkedag dette er. Og hvor viktig det er å komme korrekt ut av startblokkene.
Ansatte fra hele landet er fløyet og busset inn i anledning butikkåpningen for å få ta del i Powers merkedag.
- Hvem er vi!? roper Nilsen.
- Power, roper de ansatte så høyt at taket formelig letter.
LIKE FØR: 15 minutter før åpning maner Anders Nilsen de 130 ansatte som har møtt frem til butikkåpningen om å gjøre sitt livs innsats. Stemningen beskrives av flere i lokalet som «euforisk» og «gåsehudgivende».
Foto: Bjørn Skomakerstuen
Klokken 07.00: Døren åpnes. Puljer av kunder møtes av de ansatte som står og klapper dem velkommen. Alle har stort sett bestemt seg for hva de skal ha, og iler raskt til de aktuelle områdene i butikken som har det de ønsker.
Ryggsekker, varme klær, liggeunderlag og soveposer preger mange av kundene i de første puljene som slippes inn.
PÅ TUR: Denne mannen kan fort gi inntrykk av at han har tatt feil av skogen og en elektrobutikk.
Foto: Bjørn Skomakerstuen