Stokke, som er mest kjent for sine tripp-trapp-stoler, ble i 2013 solgt til den sør-koreanske spillgründeren Jung-Ju Kim etter å ha vært i norsk eie siden oppstarten i 1932.
Selskapet, som livnærer seg av baby- og barneutstyr, selger vanligvis ikke produktene sine på nett.
Sjekk bildeserien lenger ned i saken!
Foretrekker det fysiske
De forbeholder seg retten til å fremstå som litt mer eksklusive, og krever at kundene som ønsker et produkt fra dem må oppsøke en fysisk butikk. Dette for at blant annet et sprell, levende menneske med spesialkompetanse skal se til, og forklare, slik at kunden ikke gjør noe feil med montering, bruk og vedlikehold av produktene.
Et hederlig nettunntak er den Alibaba-eide markedsplassen Tmall.com - den mest populære markedsplassen på det kinesiske markedet. Her er Stokke som et av få, norske merkenavn på plass.
Shop in shop-debut på Alnabru
I midten av mars i år åpnet de sin første shop in shop hos Barnas Hus på Alnabru. Butikken i butikken er på 135 kvadratmeter, og er den første i sitt slag som Stokke etablerer.
LES OGSÅ: Retail-rutinert sunnmøring byttet ut byggevarer med barnevogner
Den tidligere sunnmørseide bedriften er på offensiven med sin nye eier. Tidligere i år skrev eHandel.com at de storsatser utenlands og vil bygge 50 butikker. Særlig Asia fremstår som et attraktivt marked for Stokke.
I fjor åpnet de to flaggskipbutikker i Shanghai i Kina og Seoul i Sør-Korea, samt en ganske så fjong butikk i den russiske hovedstaden Moskva.
Det norske markedet er viktig for Stokke, men sto for kun tre prosent av omsetningen som i 2015 var på 1,13 milliarder kroner.