ANNONSE

Amazon i knipe – tar grep for å sikre kundebasen: Dumper prisene

Foto: Istock
Er Amazon på vei til å bli en av "de vanlige dødelige"?
Ola Andersson

Amazon har fra starten av ønsket å posisjonere seg som et slags lavprisalternativ. Eller i det minste som et veldig prisgunstig alternativ. Men konkurransen skjerpes stadig mer, og nå kommer enda et tegn på at Amazon virkelig føler presset. Amazon dumper prisene denne våren.

Amazon er som kjent stedet man går til for å kjøpe, vel, omtrent alt. Selskapet har kommet langt siden Jeff Bezos solgte bøker fra garasjen. Når det gjelder netthandel, har Amazon lenge hatt en ganske komfortabel posisjon som den ubestridte netthandelstoppen i hjemlandet USA, og dominert ganske så mye også i mange andre land.

De har alltid ønsket å fremheve seg selv som et alternativ som ikke bare tilbyr mengder av produkter, men som et alternativ som også er bra for lommeboken. Amazon har imidlertid ikke direkte konkurrert med de utpregede lavprisaktørene.

Men det kommer stadig flere tegn på at konkurransen blir stadig hardere. Her er enda ett: Amazon lanserer en helt ny tilbudsperiode i mars.

Skiller seg fra Prime Day

"Big spring sale" er navnet på Amazons nye tilbudsorienterte happening. Et arrangement som vil finne sted mellom 20. og 25. mars for amerikanske Amazon-kunder.

Logg inn for å fortsette lesingen

Få tilgang til alt innhold - bli Netthandel Pluss medlem!

Del artikkel: