LES OGSÅ: Farmasiet girer opp leveringssatsing: Inngår samarbeid med Schibsted-eide Ingrid
Zaleski bekrefter at selskapet er posisjonert for å drive strukturelle forandringer i bransjen, og forteller at de ønsker å drive kjøp, kundelojalitet og kundetilfredshet på en måte bransjen ikke har sett makan til.
Når Ingrid går inn i sin neste vekstfase, er vi spesielt begeistret for å utvide vår tilstedeværelse i Norge. Vi er forpliktet til å revolusjonere leveringsopplevelsen over hele Europa, og Norge representerer et betydelig marked med enormt potensial for e-handelsinnovasjon, kommenterer Zaleski.
Også Andreas Sjölund, CRO i Ingrid, forteller at Ingrids videre ekspansjon i Norge vil være rask.
Bare i løpet av de siste månedene har vi fått med oss fremtidsrettede e-handelsmerker som Farmasiet og Camilla Pihl, og vi signerer nye kunder hver uke. Viktigheten av leveringsopplevelsen er universell, og detaljister i Norge anerkjenner potensialet ved å prioritere levering – mer tilfredse og lojale kunder, større logistikk-effektivitet og et lavere karbonavtrykk, sier Sjölund.
Rettelse: I artikkelen stod det tidligere at investeringssummen var 240 millioner svenske kroner, basert på 21 millioner euro som var oppgitt i pressemeldingen. Investeringssummen skal imidlertid ha vært i svenske kroner og dermed er summen 230 millioner.