I USA skal de dessuten virkelig ha funnet veien til amerikanernes hjerter. Og det med slagordet "Shop like a billionaire". Det er klart det kan friste å shoppe som en milliardær selv om lommeboka kniper og styringsrenta i landet ditt er den høyeste på 23 år.
Ifølge tall fra Earnest Analytics, omtalt av ChannelX, kan vi nå virkelig begynne å se fotavtrykkene til Temu i den ville vest.
Disse tallene viser nemlig at Temu vokser, ikke overraskende, i rekordfart. Inntektene deres skal ha landet på 247 milliarder yuan i 2023, nesten en dobling fra 130 milliarder i 2022. Dette tilsvarer med dagens kurs godt over 366 milliarder kroner.
Driftsresultatet skyter i været og øker med 93 prosent til 58 milliarder yuan. Og i fjerde kvartal alene skal inntektene ha vært 89 milliarder yuan – en økning på 123 prosent – nøyaktig samme tall som eierkonsernet PDD Holdings rapporterer.
Ikke bare mange, men lojale kunder
Samme kilde skal ha dessuten ha gjennomført undersøkelser som viser at nærmere 30 prosent av Temus førstegangskjøpere kommer tilbake for å handle en andre gang. Dette er dobbelt så mange andregangskjøpere som kjempene Walmart og Target kan vise til.
Andre interessante funn er blant annet at 18 prosent av amerikanske husholdninger har handlet hos Temu siden de lanserte. Det betyr at over 22 millioner hjem i USA har fått varer levert med fly fra Kina til egen stue. Omtrent.
Det viser seg også at tilnærmet alle av Temus kunder også handler jevnlig hos Walmart og Amazon. Med en utvilsom sterk kundebase har nå altså fått bekreftet at Temus kunder også er lojale. Det er ikke uten grunn at Amazon, og andre storspillere her hjemme i Europa, kanskje skjelver litt i buksene nå mens man ser på Temus vekstpiler skyte i været.