Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Etter oppkjøpet – nå lader de opp før internasjonal ekspansjon

Martin Kongsvik, kommersiell direktør i Loyco. // Foto: Loyco
"Vi har ambisiøse vekstplaner".
Jimmy Andersson

Det norske SaaS-selskapet Loyall, med hovedkontor i Bergen, skaper skreddersydde lojalitetsprogrammer spesielt designet for hotell- og detaljhandelsbransjen.

Selskapet ble grunnlagt i 2015 og etter solid vekst og internasjonal ekspansjon har man nå kjøpt opp det norske teknologiselskapet Skylabs.

 

ANNONSE

Målet med oppkjøpet er å kunne tilby kundene sine et bredere utvalg av tjenester, samt å utvide sin internasjonale tilstedeværelse. Samtidig passer man på å bytte navn til Loyco.

Navneendringen markerer en tydeligere identitet og strategisk retning for Loyco. Vi har ambisiøse vekstplaner internasjonalt. Vi har allerede rullet ut våre løsninger i tre nye europeiske markeder: Tyskland, Storbritannia og Kypros. Oppkjøpet av Skylabs vil støtte oppunder den internasjonale satsingen, sier Martin Kongsvik, kommersiell direktør i Loyco.

Et viktig skritt

Skylabs, som er basert i Trondheim, har siden 2009 spesialisert seg på løsninger innen datainnsamling og gjestenett, der kjente bedrifter som Steen & Strøm, Adresseavisa og Dromedar Kaffebar er på kundelisten.

Oppkjøpet av Skylabs er et viktig skritt mot å bli en totalleverandør innen lojalitetsbygging for aktører i retail-bransjen. Dette inkluderer et forbedret grensesnitt som forenkler integrasjoner og self-service, samtidig som at det utvider mulighetene for administrasjon, kommunikasjon og lojalitet, sier Christian Erichsen, administrerende direktør i Loyco.

Det nydøpte konsernet leverer i 2023 en samlet omsetning på 17,5 millioner kroner, en vekst på 293 prosent sammenlignet med 2022. Loyco leverte også en positiv bunnlinje under krevende makroforhold.

Vi har identifisert store synergier i løsningene og er sikre på at oppkjøpet vil styrke posisjonen vår i markedet. Under krevende forhold leverer vi også grønne tall. Det er vi stolte over som et ambisiøst vekstselskap, sier Erichsen.

Del artikkel: