Mypack Box er allerede tilgjengelig på 3200 steder over heler Norge, og tjenesten skal etter hvert bli tilgjengelig på enda flere steder. Vårt mål er at kundene skal oppleve at bruk av Mypack Box er like forutsigbar, enhetlig og tilgjengelig som en tur til Ikea eller McDonalds, uansett hvor du befinner deg i landet, sier Haakan Nikolai Olssen, pressesjef i Postnord Norge.
Å levere til pakkeautomater har mange fordeler, ifølge Nikolai Olssen. På den ene siden er det mer kostnadseffektivt for Postnord, samtidig som det er mer fleksibelt for mottakerne som har muligheten til å hente pakken sin når som helst på døgnet.
Samtidig regner man med at bedre returløsninger vil være avgjørende i fremtiden, og planlegger derfor også at legge stor vekt på å utvikle og forbedre sine tjenester innen dette området.
Ved å tilby enklere og mer effektive returløsninger, kan vi ikke bare forbedre kundeopplevelsen, men også redusere kostnadene og miljøpåvirkningen knyttet till returprocessen, sier netthandelsekspert i Postnord, Victoria Rummelhoff Ilich.
Ettersom utlevering av pakker fra automat blir mer tilgjengelig og innarbeidet i markedet forventes det at andelen pakker i denne kanalen vil øke i årene fremover.
Postnord jobber også med løsninger for C2C-markedet. At forbrukere kan sende pakker seg imellom og ta i bruk pakkeautomatene som hentested.
Vi forventer en tredobling i volumene utlevert fra automatiserte hentepunkter i årene som kommer, sier Rummelhoff Ilich.