Også nettoresultatet så en betydelig økning, og mer enn tredoblet seg til 10,4 milliarder dollar fra 3,17 milliarder i første kvartal 2023.
Det var en god start på året for hele virksomheten, og det kan man se både i våre forbedringer av kundeopplevelsen og i våre økonomiske resultater, sier Andy Jassy, president og administrerende direktør for Amazon.
Flere nøkkelsegmenter
Jassy konstaterer samtidig i rapporten at flere nøkkelsegmenter innen Amazons virksomhet har bidratt til den sterke veksten.
Amazon Web Services (AWS) så en inntektsøkning på 17 prosent sammenlignet med året før og nådde 25 milliarder dollar.
I tillegg økte annonseomsetningen med 24 prosent til 11,8 milliarder i takt med at Amazon utvidet sine annonsetilbud på ulike plattformer, inkludert Prime Video.
Kombinasjonen av selskaper som fornyer innsatsen av moderniseringen av sine infrastrukturer, og attraktiviteten av AWS sine AI-funksjoner, bidrar til å akselerere veksten til AWS – nå med en årlig omsetning på 100 milliarder dollar, sier Jassy og fortsetter:
Vår butikkvirksomhet fortsetter å utvide innen sortiment, lavpris og økt leveringshastighet, samtidig som vi reduserer våre kostnader.