ANNONSE

Trofaste MQ-kunder fikk årets vårkolleksjon servert i mobilformat

Trofaste MQ-kunder fikk årets vårkolleksjon servert i mobilformat
Netthandel

En digital og mobiltilpasset catwalk var hva den store, svenske mote-kjeden nylig ga sine 600 000 vårklare kundeklubbmedlemmer.

ANNONSE

MQ gjentok suksessen fra i fjor med en digital lansering av motekjedens vårkolleksjon. Det svenske selskapet prøver - og leker - seg frem med digitale grep i kampen om å kunne tilby kundene sine noe mer. og fremstå som litt annerledes.

Denne uken kunne blant annet kundeklubbmedlemmene se en direkteoverført motevisning på sine mobiler. Samtidig fikk kundene mulighet til å kjøpe plaggene direkte mens vårens antatt trendsettende gevanter ble vist frem på catwalken.

Mobiloptimalisert visning

Visningen ble filmet i stående format for på den måten å være best mulig tilpasset iPhone- og Android-telefoner. Underveis kunne man sveipe både til høyre og venstre på skjermen for å få en oversikt over alle mulige stiler som ville bli viet tid på catwalken.

På skjermen var det flere knapper som kunne trykkes. En av knappene gjorde det mulig å zoom inn for å se detaljer, mens en annen knapp la det ønskede plagget rett i handlekurven.

- Vi er veldig stolte over å kunne presentere sortimentet vårt med en motevisning som når så mange. Interaksjonsmuligheten som gis kundene underveis i moteshowet gjør forhåpentligvis dette til en innovativ og inspirerende shoppingopplevelse, sier Jens Axelsson, Marketing & Omnichannel Manager i MQ Retail AB, i en pressemelding.

Om selskapet:

  • MQ driver per i dag 176 fysiske butikker og en nettbutikk.
  • Hovedkontoret ligger i Göteborg, mens produksjonskontorene ligger i Shanghai i Kina og Dhaka i Bangladesh.
  • Selskapet har vært børsnotert på NASDAQ OMX Stockholm siden juni 2010.
  • MQ eier også kjeden Joy.

Del artikkel: