Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Tilveksten fortsetter for Cheffelo – men Adams Matkasse og Godtlevert holder tilbake

Walker Kinman, adm. dir. i Cheffelo. // Foto: Cheffelo
Det gikk imidlertid noe tregere i Norge grunnet påskeuka.
Linn Adine Andersen
linnadine@netthandel.no

Cheffelo, tidligere kjent som LMK Group, presenterer i dag sine resultater for første kvartal 2024. Matkasseselskapet, som står bak Adams Matkasse og Godtlevert i Norge, rapporterer om fortsatt tilvekst og investeringer i kundeopplevelsen som skal sikre et godt helår.

ANNONSE

Cheffelos Q1 oppsummert:

  • Nettoomsetning økte til 288,7 MSEK (278,8)
  • Driftsresultat (EBIT) sank i perioden til 10 MSEK (12,1)
  • Resultat etter skatt endte på 6,2 MSEK (7,1)

Om nettoomsetningen legger konsernet til at ved justering for forskjeller i valutakurser tilsvarer resultatet en økning på 2,1 prosent. Driftsresultatet derimot tilsvarer en margin på 3,5 prosent (4,2).

Året har startet bra, og dette er en spennende tid for virksomheten vår. Vi har høye ambisjoner for lønnsom tilvekst i år, og vi er på rett vei for å møte våre langsiktige finansielle mål, kommententerer administrerende direktør i Cheffelo, Walker Kinman.

Færre salg i Norge

Med størst omsetningstilvekst i Danmark, på 44 prosent målt i lokal valuta, opplevde konsernet imidlertid en nedgang i det norske markedet. Årsaken skal være påskeuka hvor nordmenn handlet mindre enn normalt.

Dessuten skal et pilotprosjekt gjennomført i Norge i fjor høst ha båret frukter, og konseptet innføres nå i samtlige markeder. Dette innebærer lanseringen av flere ingredienser i matkassene, som kundene tidligere måtte stå for selv, samt rabatterte oppskrifter.

Til sist har vi økt antallet tilgjengelige leveringstidspunkter, gjort sporbarhet av leveranser i sanntid mulig, forbedret forutsigbarheten til leveransene og oppnådd høyere kundevurderinger – samtidig som vi har klart å opprettholde lavere enhetskostnader for vår distribusjon, skriver konsernet i rapporten.

Del artikkel: