Vi er glade for å kunne presentere et tredje kvartal på rad med tosifret vekst. Vår posisjon og vårt konsept forblir motstandsdyktig til tross for fortsatt utfordrende markedsforhold. Veksten i kvartalet ble akselerert av pågående butikkprosjekter i kombinasjon med omnichannel og nye varekategorier, står det å lese i rapporten.
Utvidelse i Norge
Ser vi på de separate selskapene, økte norske Kid Interiør sin omsetning med 13,4 prosent til 437,7 millioner kroner. Samtidig økte kjedens nettbutikk med hele 33,3 prosent i perioden.
Svenske Hemtex sto for en enda større økning i salgsmessig forstand. Her steg omsetningen med 14,3 prosent til 255,7 millioner svenske kroner. Derimot falt nettomsetningen med -3,2 prosent i kvartalet.
Kid har også økt sine ambisjoner og spår nå en vekst på 4-5 prosent fremover, opp fra tidligere 3-4 prosent. Noe som delvis skal skyldes konsernets satsing på butikker, der butikker med utvidet sortiment og som går under navnet Extended, er en viktig brikke.
Konseptet ble lansert online og i utvalgte større Hemtex-butikker i kvartalet. Vi er fornøyde med resultatet og ser frem til fortsatt utbygging i løpet av året. Vi har økt våre ambisjoner og planlegger å øke antall Extended-butikker fra 10 til 15 butikker i Norge innen utgangen av 2025, står det i rapporten.