For at bedrifter skal nå målgruppen må innholdet de lager være ekte. Ved å hente inspirasjon fra måten målgruppen kommuniserer på kan du lage relevant innhold som både fanger målgruppens oppmerksomhet og gir målbare resultater. Dette snakket Liv Sandberg, General Manager for TikTok Nordics, om da hun sto på scenen.
I det nåværende klimaet i sosiale medier, der milliarder av videoer og bilder deles hver dag, har det aldri vært viktigere at brukerne føler seg trygge på plattformene våre. Det betyr at bedrifter som driver med sosiale medier må prioritere og investere i tiltak som omfatter sikkerhet og integritet. Dette snakket Kenneth Danielsson, CEO hos IAB Sweden, Francis Stones, Brand Safety Manager for TikTok Europe og Emma Lundgren, Partnership Manager for TikTok, om i detalj på For You Summiten.
I en fremtid uten informasjonskapsler må kampanjeresultatene måles riktig for at bedrifter skal kunne evaluere fordelene med annonseringen. TikTok legger ned mye arbeid i å måle resultater mellom kanaler, A/B-testing av ulike initiativer samt undersøkelser om profilering og konvertering. Evaluer det du har gjort og gjør det enda bedre i fremtiden. Du har alltid TikTok-eksperter tilgjengelig til å hjelpe deg med dette, sa Anna Erlandsson, Head of Measurements i TikTok Nordics.
Følelsene våre påvirker atferden vår, derfor må vi alltid være oppmerksomme på dem. Det mener Katherine Templar Lewis, forsker på kognitiv funksjon. Fra tidenes morgen, da vi satt rundt bålet til internettets tidsalder, har historiefortelling bidratt til menneskehetens utvikling. Takket være TikToks internasjonale rekkevidde kan bedrifter være med på å forme fremtiden ved å lage sterke historier som berører.
Bildtext: Til venstre, Strategic Media Manager hos Arla Foods, Sara Johansson, og TikTok-eksperten Alice Villman under foredraget deres på For You Summit.
Da Arla Foods utarbeidet en bærekraftskampanje i samarbeid med innholdsskapere fikk de bedre resultater enn noen gang. Kampanjen nådde 60 prosent av alle TikTok- brukere fra 18 til 34 år. Innholdet ble sett mer enn én milliard ganger med en gjennomsnittlig visningstid på 60 sekunder, og annonsens gjenkjenningsrate økte med over 20 prosentpoeng.
«Vi satset alt på TikTok og sparte ikke på noe. Fokuset var på underholdning, og vi idémyldret om hvordan vi kunne introdusere produktene effektivt i innholdet. Det er helt utrolig å få jobbe sammen med innholdsskapere og lære hvordan merkevaren kan underholde målgruppen på plattformen», sa Sara Johansson, Strategic Media Manager hos Arla Foods.
«Takket være alle de nyskapende og brukervennlige AI-verktøyene fra TikTok kan alle enkelt lage innhold som engasjerer. Bli kjent med målgruppen og det de vil se på plattformen. Involver TikTok-eksperter tidlig i planleggingsfasen slik at vi kan skape magi sammen», sa Matthew Hearle, Creative Strategist, under hans 15 minutter på scenen.
Ønsker du å få en invitasjon til vårt neste TikTok-arrangement? Skriv deg opp på gjestelisten vår her for å holde deg oppdatert om kommende arrangementer.