Elisabeth Lohk, senterleder på Oslo City, forteller at de særlig tar hensyn til de besøkendes ønsker, samt målgruppene med "folk i farta", for å utvikle butikktilbudet og kundereisen på kjøpesenteret.
At mange av leietakerne våre har valgt å investere og utvikle butikkene sine både når det gjelder størrelse og konsept, viser at vi er et kjøpesenter som leverer både på besøk og interessant innhold. I tillegg velger mange retailere å etablere sin første butikk og/eller sin flaggskipbutikk her.
Dette ser vi på som resultat av at vi sammen med leietakerne våre skaper relevant og oppdatert innhold som vi er stolte og glade for, sier Lohk i en pressemelding.
"Strategisk viktig"
Netthandel har tidligere rapportert om både Kid Interiør og Ark Bokhandels etablering på kjøpesenteret.
Etableringssjef i Ark Bokhandel, Christian Aksnes, tidligere i år at Oslo City var et strategisk viktig senter for butikkjeden å være til stede på.
Butikken blir i første omgang på 90 kvadratmeter som gjør at vi må jobbe litt ekstra med å finne frem til den optimale varepakken for en slik størrelse, i tillegg så vet vi av erfaring at Oslo City med sin beliggenhet vil være ett viktig klikk-og-hent-punkt for kundene våre, sa Aksnes i forbindelse med etableringen på Oslo City.
Flere renoveringer
Blant de som har valgt å investere i butikklokalene sine, finner vi Life, Vinmonopolet, Volt, Dressmann, Vita og Carlings.
I forbindelse med renoveringene åpner flere av butikkene sine vindusfasader ut mot bybildet. Dette forsterker den urbane og livfulle beliggenhet som er unik for Oslo City, samt gir en god følelse for både ansatte og kunder ved at senteret blir mer åpent, runder Lohk av.