ANNONSE

Blæst ruster seg for tilvekststorm: "Enormt potensial"

F.v.: Alex Kylen og Dennis Nilsson v/Frend, Marthe Holkestad, Andreas Austdal og Sandra Thor Nordheim v/Blæst. // Foto: Nada Bojic/Frend
Den nye nettbutikken er en del av et større prosjekt, forteller Sandra Thor Nordheim i Blæst.
Linn Adine Andersen

Blæst skal ta verden med storm – og det skal de gjøre ved å utvikle en ny merkevareidentitet, ny nettbutikk og en bedre rustet digital plattform.

I nettbutikken selger Blæst funksjonell ytterbekledning og tilbehør som tåler det norske allværet – og som skal funke like bra ved fjell og hav som i urbane bygater.

Sandra Thor Nordheim, markeds- og kommunikasjonssjef i Blæst og i morselskapet Aalesund Protective Wear, forteller om en ambisiøs internasjonal satsing.

Vi befinner oss i en vekstfase og må gjøre gode investeringer for å ta de neste stegene. Den nye nettbutikken er en del av et større prosjekt med ny merkevareidentitet og plattform. Når vi nå i større grad skal kommunisere og etablere merkevaren vår utover landegrensene, er det avgjørende at den digitale opplevelsen er en ekte følelse av Blæst, som både kan inspirere og konvertere, sier Nordheim i en pressemelding.

"Unik merkevare"

Utviklingen av den nye nettbutikken skjer i tråd med selskapets merkevarefornyelse. Og denne jobben er gitt til selskapene Frend og Neue.

Frend skal håndtere den tekniske implementeringen, mens designbyrået Neue skal utvikle Blæsts nye identitet og stå for webdesign.

Dennis Nilsson, Head of Ecommerce i Frend, mener Blæst har et stort potensial i det internasjonale markedet.

Blæst er en unik merkevare som skiller seg ut med sin tilknytning til gorpcore-trenden, som kombinerer friluftsliv og urban teknisk bekledning. De har god traction og enormt potensial, spesielt i utlandet hvor vi er sterke. Vi gleder oss til å hjelpe dem med å realisere sine ambisjoner, kommenterer Nilsson.

Aalesund Protective Wear AS omsatte i 2022 for rett over 200 millioner kroner, med et årsresultat på 24,8 millioner.

Del artikkel: