ANNONSE

Stresser ikke med utfasingen av Blush: "Samler kreftene"

Lisa Bruzelius, adm. dir. i Youty Group – straks bedre kjent som Nordicfeel Group. // Foto: Presse
Samler kreftene for å gjøre Nordicfeel til den selvsagte utfordreren på skjønnhetsmarkedet.
Linn Adine Andersen

Etter 15 år er det straks over for norske Blush. Nettbutikken som selger produkter innen skjønnhet og velvære har vært gjennom flere eierskifter, blant annet da de ble kjøpt opp av Komplett Group tilbake i 2012.

Senere ble Blush en del av det nordiske konsernet som i dag heter Youty Group, sammen med sminkeaktørene Eleven og Nordicfeel. Nå er det imidlertid også dags for å glemme navnet Youty. For konsernet har bestemt seg for å satse alt på varemerket Nordicfeel – resten havner i grava.

Avgjørelsen om å kutte ut Blush og Eleven ble tatt for et år siden, men ifølge administrerende direktør i Youty Group, Lisa Bruzelius, er det absolutt ikke hastverk å fase ut de to nevnte varemerkene.

Varemerkene vil fases ut, men vi stresser ikke, det får ta sin tid. Fokuset ligger nå på å få med oss det beste fra Blush, Eleven og Nordicfeel. Det får ta den tiden det tar. Nordicfeel har allerede i dag dratt stor nytte av Blush og Eleven, når vi hele tiden har lært oss hva som fungerer hos de respektive varemerkene, sier Bruzelius til Netthandel.

Når konsernet en dag blir helt klar for den nye endringen vil det altså se slik ut: Nordicfeel.com, en internasjonal nettbutikk som opererer i de nordiske landene, vil drives av konsernet Nordicfeel Group.

Så selv om vi satser på akkurat Nordicfeel vil lærdommene fra Blush og Eleven fortsette å leve etter at de er faset ut. Fra kundens perspektiv vil man kunne kjenne seg igjen i vårt brede sortiment og gode priser, akkurat som tidligere, legger hun til.

LES OGSÅ: Skjønnhetsgiganten legger ned Blush: "Konkurrerte med oss selv"

"Den selvsagte utfordreren"

Bruzelius forteller mer om de viktige lærdommene fra årene hvor konsernet har drevet tre ulike varemerker i Norge, Sverige, Finland og Danmark. Blant annet at det finnes sterke lokale forskjeller.

Nøyaktig når vi kan forvente å møtes av en "stengt dør" hos Blush.no, vil Bruzelius ikke avsløre. Klikker man seg inn på Eleven.no i dag videresendes man direkte til Nordicfeel.com.

Beslutningen er som sagt tatt for et år siden, men vi stresser ikke. Vi har allerede i dag gjort deler av arbeidet i bakgrunnen, men det viktigste for oss er at vi fortsetter å levere en svært god nettbutikk i Norge som våre kunder fortsetter å sette pris på. Fokus ligger på å få med oss det beste fra Blush, Eleven og Nordicfeel, og det får ta sin tid, gjentar Bruzelius.

Hva gjelder de ansatte i Blush og Eleven får de jobbe videre i Nordicfeel. Ingen av de ansatte i dag jobber med et spesifikt varemerke, opplyser den administrerende direktøren.

Den store forskjellen for teamet blir et mindre splittet fokus når vi samler kreftene for å gjøre Nordicfeel til den selvsagte utfordreren på skjønnhetsmarkedet, avslutter hun.

Del artikkel: