ANNONSE

Workwear blir kjøpt opp av konkurrent: "Et sterkt varemerke"

Clein Ullenvik, CEO og Konsernsjef i Alligo. // Foto: Alligo
"Kommer til å styrke vår posisjon i Oslo-området".
Jimmy Andersson

Tools-eieren Alligo AB har undertegnet en avtale om å kjøpe 100 prosent av aksjene i det norske selskapet Workwear AS.

Selskapet, som har butikker i Oslo og Gjøvik i tillegg til nettbutikk, selger arbeidsklær og personlig verneutstyr og omsetter for cirka 27 millioner kroner årlig.

Veldrevne virksomheter med sterkt lokalt nærvær, som Workwear, passer godt inn i Alligos oppkjøpsstrategi og kommer til å styrke vår posisjon i Oslo-området, sier Clein Ullenvik, CEO og konsernsjef i Alligo.

2 400 ansatte

Tools er en av Norges ledende leverandør av verktøy, maskiner, verneutstyr og industrielt forbruksmateriell, og har siden 2020 vært en del av det nordiske Alligokonsernet som har cirka 2 400 ansatte og en årlig omsetning på rundt 9,3 milliarder kroner.

Tools-kjeden i sin tur har 56 butikker og 600 ansatte over hele Norge, og selskapet ser flere fordeler med oppkjøpet.

Workwear er et selskap med et sterkt varemerke i Oslo og omegn. Deres erfaring og kompetente medarbeidere kommer til å styrke Tools i Norge, sier Johnny Berg, konstituert landssjef for Tools Norge.

Del artikkel: