I utviklingen av de nye nettsidene er det enkel håndtering av forespørsler og ordre som har stått i fokus, sammen med struktureringen av produktinformasjonen.
Struktur er viktig i slike prosesser, og en god innsiktsfase skalerte prosjektet vårt og hjalp oss på veien til å skape sidene vi har lansert. Nye steg i vår digitale utvikling er på trappene, så vi er ikke helt ferdige. Utviklingsprosjekter som det vi har vært gjennom skaper gode nettsider, og samtidig gir det gode muligheter for å utvikle salg og markedsstrategi, sier Ole Brokhaug, leder for salg og marked i EFAS, i en pressemelding.
Godt fundament
Med seg på laget har EFAS den norske B2B-spesialisten Degree. Og mens selve nettsidene er utviklet på Dynamicweb-plattformen, har et PIM-system fra Bluestone vært sentralt i utviklingen av strukturen på produktinformasjonen.
Både navigering, produktsøk og filtrering, samt selve produktinformasjonen på produktsidene baserer seg på informasjonen fra PIM-systemet.
De jobber B2B med tekniske produkter og det er svært viktig å bygge et godt fundament med god produktinformasjon, gode integrasjoner og å forstå forretningsprosessene. God e-handel handler mye om ting man ikke umiddelbart ser i form og farge på selve nettsidene, kommenterer Ann-Jeanette Rustad, daglig leder i Degree.