ANNONSE

B2B-aktøren lanserer splitter nye nettsider: "Gir gode muligheter for videre utvikling"

F.v.: Truls Knutsen og Ole Brokhaug v/EFAS, med Simen Mindrebøe v/Degree. // Foto: Degree
EFAS ser positivt på mulighetene som følger med lanseringen av en ny nettside.
Linn Adine Andersen

Sammenlignet med tradisjonelle B2C-nettbutikker har B2B-nettbutikkene lenge hengt etter hva gjelder brukervennlig design og oppdaterte systemer.

Men det vil ikke Eurofusion AS (EFAS) ha noe av lenger. Selskapet, som leverer tekniske plastprodukter til vann- og avløpsbransjen, industri og oppdrettsanlegg for fisk, har derfor investert i splitter nye nettsider.

I utviklingen av de nye nettsidene er det enkel håndtering av forespørsler og ordre som har stått i fokus, sammen med struktureringen av produktinformasjonen.

Struktur er viktig i slike prosesser, og en god innsiktsfase skalerte prosjektet vårt og hjalp oss på veien til å skape sidene vi har lansert. Nye steg i vår digitale utvikling er på trappene, så vi er ikke helt ferdige. Utviklingsprosjekter som det vi har vært gjennom skaper gode nettsider, og samtidig gir det gode muligheter for å utvikle salg og markedsstrategi, sier Ole Brokhaug, leder for salg og marked i EFAS, i en pressemelding.

Godt fundament

Med seg på laget har EFAS den norske B2B-spesialisten Degree. Og mens selve nettsidene er utviklet på Dynamicweb-plattformen, har et PIM-system fra Bluestone vært sentralt i utviklingen av strukturen på produktinformasjonen.

Både navigering, produktsøk og filtrering, samt selve produktinformasjonen på produktsidene baserer seg på informasjonen fra PIM-systemet.

De jobber B2B med tekniske produkter og det er svært viktig å bygge et godt fundament med god produktinformasjon, gode integrasjoner og å forstå forretningsprosessene. God e-handel handler mye om ting man ikke umiddelbart ser i form og farge på selve nettsidene, kommenterer Ann-Jeanette Rustad, daglig leder i Degree.

Del artikkel: