Vi økte salget mer enn våre langsiktige omsetningsmål også i regnskapsårets andre måned. Salget i sammenlignbare enheter økte med 3 prosent og den organiske salgsøkningen utgjorde 6 prosent, sier Kristofer Tonström, administrerende direktør og konsernsjef for Clas Ohlson, i en kommentar.
Øker i Norge
Den største økningen skjedde på det svenske markedet, der salget vokste med 11 prosent til 379 millioner kroner. Det økte også med 2 prosent i Norge til 331 millioner. Derimot gikk salget tilbake med -3 prosent i Finland til 78 millioner.
Arbeidet med å øke relevansen i produkttilbudet var fortsatt vellykket med en salgsøkning som fordelte seg bredt over sortimentet med vekst i fire av fem prioriterte produktnisjer.
Det er også verdt å merke seg at kjeden hadde 12 flere butikker i juni i år, sammenlignet med samme måned i fjor. Totalt er man oppe i 233 butikker.
Vi arbeider nå videre med våre ulike vekstinitiativer for å opprettholde det positive momentumet vi har skapt. Med tanke på utfordrende eksterne forhold, blant annet relatert til valutaeffekter, er vårt fokus på å skape effektivitet og konkurransekraft i alle ledd av fortsatt stor betydning, avslutter Kristofer Tonström.