For å møte den økende etterspørselen har Makeup Mekka inngått et samarbeid med tredjepartsleverandøren 360 Logistics, basert en knapp halvtime utenfor Oslo, i Drøbak.
I tillegg til å tilby sminke og hudpleie av høy kvalitet, er det også viktig for oss å gi kundene en god opplevelse ved å levere pakkene deres raskt. Vi har brukt god tid på å finne den riktige partneren for oss, og valget falt på 360 Logistics, sier Hestad Kavli.
"Krever en effektiv rigg"
For å møte Makeup Mekkas behov har 360 Logistics bygd et eget automasjonsanlegg med en egen separat rigg utenfor Autostore.
Makeup Mekka har en egen plukksone, med separate banesystemer og pakkestasjoner. Vi plukker inntil 48 ordre om gangen, og banesystemene brukes til å buffre ferdig plukkede ordre før de pakkes, forteller Trym Aass, CSO og CFO i 360 Logistics.
Opplegget skal sørge for at sminkeaktørens stadig voksende kundegruppe blir enda mer fornøyde med handleopplevelsen, med raskere og mer nøyaktige leveranser.
Aass forteller videre at det var nødvendig med et skreddersydd system for Makeup Mekka, grunnet deres høye ordrevolum og ikke minst et høyt antall produkter per ordre.
Dette krever en effektiv rigg med stor fleksibilitet. Anlegget har en minimumskapasitet på 600 000 ordrelinjer per måned — men antagelig mer, runder han av.