ANNONSE

Første steg i global ekspansjon: Tysk motegigant åpner nettbutikk i Norge

Helmut Schlotterer, gründer av og adm. dir. i Marc Cain // Foto: Marc Cain
Viktig milepæl i vår globale vekststrategi, sier gründeren.
Linn Adine Andersen

Den tyske motegiganten Marc Cain annonserer i nettbutikken utvides til åtte nye land i Europa, deriblant Norge.

I en pressemelding opplyser selskapet at økende søkevolum og organisk trafikk fra nye markeder ligger bak avgjørelsen om å utvide nettbutikken som nå også selger til Norge, Sverige, Danmark, Luxembourg, Kroatia, Hellas, Romania og Bulgaria.

Marc Cain selger moteartikler i prisklassen 500 til 13 000 kroner og direkte tilbakemeldinger fra forbrukerne skal ha vært tydelige: de ville ha en lokal nettbutikk å shoppe fra.

Utvidelsen av vår tilgjengelighet online er en viktig milepæl i vår globale vekststrategi. Vi er begeistret for at vi kan inspirere våre kunder i disse nye markedene med våre eksklusive kolleksjoner og ser frem til de kommende utviklingene i USA og Asia, forklarer Helmut Schlotterer, administrerende direktør og grunnlegger av Marc Cain, i meldingen.

For denne lanseringen er nemlig bare et første steg i en større, global ekspansjon. Med en digital tilstedeværelse i 27 europeiske markeder, i tillegg til Canada, planlegger nemlig Marc Cain å innta USA, flere markeder i Europa samt Asia i løpet av neste år.

Etablert i 1973 med hovedbase i Bodelshausen, sør i Tyskland, skal selskapet ifølge RocketReach ha årlige inntekter på over 173 millioner dollar, tilsvarende rundt 1,9 milliarder kroner.

Del artikkel: