Marc Cain selger moteartikler i prisklassen 500 til 13 000 kroner og direkte tilbakemeldinger fra forbrukerne skal ha vært tydelige: de ville ha en lokal nettbutikk å shoppe fra.
Utvidelsen av vår tilgjengelighet online er en viktig milepæl i vår globale vekststrategi. Vi er begeistret for at vi kan inspirere våre kunder i disse nye markedene med våre eksklusive kolleksjoner og ser frem til de kommende utviklingene i USA og Asia, forklarer Helmut Schlotterer, administrerende direktør og grunnlegger av Marc Cain, i meldingen.
For denne lanseringen er nemlig bare et første steg i en større, global ekspansjon. Med en digital tilstedeværelse i 27 europeiske markeder, i tillegg til Canada, planlegger nemlig Marc Cain å innta USA, flere markeder i Europa samt Asia i løpet av neste år.
Etablert i 1973 med hovedbase i Bodelshausen, sør i Tyskland, skal selskapet ifølge RocketReach ha årlige inntekter på over 173 millioner dollar, tilsvarende rundt 1,9 milliarder kroner.