Fire gründere, Roy Snapa, Jan Soløy, Marius Jensen og Sverre Magnus Hagen, skal sammen med en finansiell investor som omtales som en «familiebedrift fra Asker» forsøke å ta opp kampen med blant annet Kolonial.no og Marked.no om nettmatkundenes gunst.
- Mer inspirert enn skremt
Roy Snapa, driftssjef hos nykommeren, er smertelig klar over at de entrer en arena hvor det er knallhard kamp om kundene.
Etter 10 år innen dagligvarehandel hos blant annet Bunnpris, ICA og Coop er han klar for å kapre deler av et marked han selv mener har et stort potensial og rom for flere aktører.
Roy Snapa.
Foto: Handleriet.no
- Dere skal hamle opp med Kolonial.no som dundrer av gårde. Hva tenker du om det?
- De inspirerer oss. Vi er mer inspirert enn skremt. Alle prognoser indikerer at dette er et område med stor potensiell vekst. Vi har stor tro på at det er plass til flere, sier Snapa til Netthandel.no.
Handleriet.no ser på seg selv som en utfordrer, og det er særlig den tradisjonelle dagligvarehandelen de skal utfordre ifølge ham selv.
Men de har selvsagt tatt høyde for at storheter som Kolonial.no og Marked.no, som begge har litt fartstid og på mange måter «eier» nettmat-markedet, vil bli harde konkurrenter.
Forsiktig start i Østre Bærum
I første omgang er det snakk om matlevering til befolkningen i østre Bærum som gjelder for Handleriet.no som ble nettlansert mandag denne uken.
Med 3000 varer tilgjengelig på et lager på industriområdet Rud starter de litt forsiktig i Bærum.
Til neste år ser de for seg muligheten til å utvide nedslagsfeltet med Oslo og Asker, og de ser for seg 40 millioner kroner i omsetning neste år.
Til sammenligning omsatte Kolonial.no for rundt 450 millioner kroner i 2016 - uten å tjene penger.
Kolonial.no-gründer og daglig leder Karl Munthe-Kaas har ved en rekke anledninger sagt at de ikke vil tjene penger før kanskje tidligst i 2018.
Pene tall på bunnlinjen forventer heller ikke Snapa å se med det første.
(Foto: Handleriet.no)