ANNONSE

Hyttefeber kutter tapene og snuser på lønnsomhet

Gründerne av Hyttefeber.no, Preben Frenning og Preben Lugg // Foto: Hyttefeber
Resultatet bedres mot foregående år.
Linn Adine Andersen

Hyttefeber.no står klare med sine resultater for fjoråret.

I løpet av året økte nettbutikken sine inntekter med litt over 28 prosent, samtidig som man kutter i tapene.

Hyttefeber AS 2023 (2022)

  • Inntektene øker til 27,2 millioner kroner (21,2)
  • Driftsresultatet ender på -0,03 millioner kroner (-2)
  • Resultat før skatt viser -0,1 millioner kroner (-2)

Inntektene øker altså med 6 millioner kroner, og driftsresultatet forbedres med to millioner kroner fra foregående år. Resultatet forbedres samtidig kraftig og tapet på 97 443 kroner foreslås overført til udekket tap.

Hyttefeber ble grunnlagt av Preben Frenning og Preben Lugg i 2015. I nettbutikken selges det meste man kunne trenge på hytta, deriblant interiør, serviser, tur- og friluftsutstyr.

I 2022 vant Hyttefeber den gjeve kåringen Årets Nettbutikk hos Prisjakt, og påfølgende år havnet de på tredjeplass i samme kåring.

Del artikkel: