Ebit-resultatet økte med andre ord med hele 20 prosent, mens omsetningen var opp med 11 prosent.
Når været ble bedre i regionen, forbedret veksten i andre kvartal seg, og igjen er jeg glad for å se at vi fortsatt tiltrekker mange nye kunder til tross for en dempet kjøpsadferd. I løpet av kvartalet handlet nesten 300 000 nye kunder på vår nettside, kommenterer konsernsjefen og medgrunnleggeren Hermann Haraldsson.
"På god vei"
Videre beskriver Haraldsson lønnsomheten som fortsatt stabil, men at den har avtatt sammenlignet med i fjor.
Likevel tror jeg at vi er på god vei til å nå vårt mål om en justert driftsmargin på 10 prosent om fem år.
Boozts vekst økte med 10 prosent, mens Booztlet vokste med 13 prosent. Veksten ble også drevet av en økt gjennomsnittsordrestørrelse på begge plattformene, med pluss 3 prosent på Boozt.com til 915 kroner (890) – og med pluss 5 prosent på Booztlet til 919 kroner (872).
Den forbedrede gjennomsnittsordrestørrelsen ble fremmet av at flere kunder handlet fra mer enn én kategori (multikategorikjøpere), noe som ytterligere bekrefter styrken i Boozts strategi for det nordiske varehuset. Antallet multikategorikjøpere de siste tolv månedene økte med over 100 000, eller 9 prosent, sammenlignet med samme periode i fjor, kommenterer konsernsjefen.