ANNONSE

Skal bli best i Norge – henter inn bransjeveteraner: "Styrker kompetansen"

Fra venstre: Johan Grönlund, Are Solberg, Agnete Tøien Pedersen og Arild Horsberg.
"Skal bygge Norges råeste miljø innen personalisert markedsføring".
Jimmy Andersson

Tidligere i år utvidet Forte Digital tjenesteporteføljen med Forte Solutions. Et selskap som skal fokusere på e-handlernes kundedata med eksperter på Microsofts løsninger innen ERP og CRM.

Nå kunngjør selskapet en satsing innen en annen av sine avdelinger, nemlig Forte Optimize. Med to nye rekrutteringer planlegger man å bygge "Norges råeste miljø innen lojalitetsprogrammer og personalisert markedsføring".

LES OGSÅ: De skal realisere e-handlernes kundedata: "Sitter på store verdier"

Arild Horsberg og Are Solberg er de nyeste tilskuddene til Forte Optimize, Forte Digitals selskap innen vekst- og markedsføringstjenester.

Førstnevnte har i mer enn 30 år ledet Bas kommunikasjon, et byrå spesialisert på personalisert kommunikasjon. Han tar med seg Are Solberg, tidligere COO i samme selskap.

Vi har fulgt Forte Digital en god stund og er mildt sagt begeistret for hva de har fått til på såpass kort tid. Vi gleder oss særlig til å jobbe tverrfaglig med hele selskapet. Altså, ikke bare med markedsførere slik vi er vant til, men med dyktige utviklere, IT-arkitekter, data scientist, designere og rådgivere, sier Horsberg.

Lojalitet og gjenkjøp

Horsberg blir sammen med Solberg partner i Forte Optimize, som ledes av tidligere Kahoot-topp Agnete Tøien Pedersen. Sammen skal de lede utviklingen av Forte Optimize sine satsninger innen personalisert kommunikasjon og MarTech.

Daglig leder i Forte Optimize, Agnete Tøien Pedersen, er sikker på at selskapet har fått på plass en svært etterspurt kompetansemiks få andre i bransjen klarer å matche.

I Forte Optimize er vi eksperter på å hjelpe kundene våre med vekst. Med Arild og Are med på laget styrker vi kompetansen på den kanskje viktigste og mest uutnyttede delen av kundereisen, nemlig lojalitet og gjenkjøp.

Del artikkel: