ANNONSE

Motegiganten vraker outlet-satsing: "Vanskelig, men nødvendig"

Foto: H&M Group
Ikke tilstrekkelig høy etterspørsel.
Linn Adine Andersen

H&Ms digitale outlet-satsing, Afound, skrotes grunnet for liten etterspørsel.

Afound har solgt rabatterte varer fra både H&M sine egne merker, men også eksterne varemerker, i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Tyskland, Østerrike og Nederland. I løpet av høsten skal hele satsingen legges ned.

Når vi evaluerte Afounds nåværende posisjon, ser vi at det ikke finnes tilstrekkelig høy etterspørsel, delvis fordi varemerkene i høyere grad velger å bruke sine egne kanaler for salg, for å ytterligere styrke relasjonen med sine kunder. Dette har ført til den vanskelige men nødvendige avgjørelsen om å avvikle Afound, skriver H&M Group.

Videre opplyser H&M Group at de ansatte i Afound støttes i en fortsatt karriere enten i, eller utenfor konsernet.

Afound og teamet har pløyd ny mark for H&M-gruppen, gjennom å fornye lavpris på en måte som har kommet både kundene og varemerkene til gode siden starten i 2018 og de verdifulle innsiktene og lærdommene som er blitt gjort vil tas vare på og bygges videre på i fremtiden.

Del artikkel: