Temu har vokst i rakettfart i Europa det siste året, og nå skal shoppingplattformen ta enda et skritt videre. Den kinesiske e-handelsgiganten har nemlig offisielt begynt å invitere selgere innenfor EU til å begynne å selge på markedsplassen, skriver Ecommerce News.
Temu vil nå tilby EU-handelsmenn muligheten til å outsource visse oppgaver, som annonsering og promotering, i tillegg til omfattende støtte, flerspråklig kundeservice, gratis markedsføring på alle kanaler og hjelp med forretningsoppsett og opplæring, skriver Zixia Yi, selgeranskaffelsesansvarlig i Temu på Linkedin.
Raskere leveranser
Temu lanserte sin markedsplass i USA tidligere i år og introduserte da også et alternativ som gjør det mulig for selgere å selv håndtere lagerhold og levering.
En modell som gjør det mulig for internasjonale selgere å dra nytte av Temus popularitet på forskjellige markeder. Samtidig er det en sjanse for Temu, og eieren PPD Holding, å fremskynde leveransene til kunder i USA, og nå altså også i Europa.
For å tiltrekke seg handelsmenn tar Temu for øyeblikket ikke noen grunngebyrer eller salgsprovisjoner. Selgere kan til og med annonsere sine oppføringer på plattformen gratis. Det er ennå ikke kjent hvor lenge denne introduksjonsperioden vil vare.
LES OGSÅ: Temus vekst fører til tøffere krav fra EU: "Fullt ut forpliktet"