ANNONSE

Ny B2B-kundeklubb skal løfte Komplett: "Unikt i bransjen"

Sandra Lindhjem, markedssjef i Komplett Bedrift // Foto: Komplett
"Små bedrifter er et segment som ofte blir glemt på markedet".
Jimmy Andersson

I Norge er det små bedrifter som dominerer arbeidsmarkedet. Likevel får de sjelden den samme oppmerksomheten og de samme fordelene som de store aktørene.

Dette ønsker Komplett Bedrift nå å endre med sitt nye fordelsprogram Bedrift Pluss, som er utviklet for å gjøre hverdagen enklere for små og mellomstore bedrifter.

LES OGSÅ: Inntektene fortsetter å falle for Komplett – tapte 83 millioner i andre kvartal

Etter en svært vellykket pilot gleder vi oss til å lansere det nye fordelsprogrammet, og gi norske bedriftskunder et enda bedre og mer omfattende fordelsprogram, sier Sandra Lindhjem, markedssjef i Komplett Bedrift.

Som en online first-aktør har vi måttet tenke nytt og vi har jobbet godt på tvers av mange avdelinger for å skape dette konseptet, men vi har lært mye fra våre kolleger hos Komplett Företag i Sverige, som allerede har hatt suksess med sitt fordelsprogram.

En økt handlekurv

Komplett åpnet piloten for eksisterende kunder tidlig i juli og ifølge Lindhjem var det viktig å teste konseptet grundig før man gikk bredt ut med lanseringen 14. august.

Piloten gikk over all forventing i form av antall kunder som ønsket å ta del av fordelsprogrammet. Vi ser en økt handlekurv og fikk bekreftet at kommunikasjonen rundt fordelsprogrammet er enkel å forstå og gjør det enklere for kundene våre å ha en oversikt over kjøpene deres.

Det viktigste for oss å teste under piloten var om vi klarte å kommunisere konseptet på en forståelig måte, da dette har vært et prosjekt som har gått over lang tid på tvers av avdelinger. Det ligger en enorm kompleksitet bak Bedrift Pluss, som skal være enkelt for kundene – og det var veldig fint å få bekreftet at det har vi fått til.

Enkelt å melde seg ut

Ifølge Komplett er fordelsprogrammet unikt i bransjen, og er designet for å gi alle kunder fordeler allerede fra første kjøp. I tillegg til rabatter på hele butikken og unike Pluss-tilbud, får de også et eget dedikert telefonnummer til salgsavdelingen og prioritert plukk av varer for rask levering.

Vi ønsker at det skal være så enkelt som mulig for kundene å dra nytte av fordelene som ligger i Pluss, og det skal være like enkelt å melde seg inn som det er å melde seg ut, sier Lindhjem.

Hun påpeker samtidig at konseptet bygger på å sette kunden i fokus, men vil også bidra til å hente inn nye kunder, øke handlefrekvens og bygge en mer lojal kundebase.

Små bedrifter er et segment som ofte blir glemt på bedriftsmarkedet i dag, men som kanskje er det viktigste. Dette er den lokale rørleggeren, enkeltpersonsforetakene og den lokale cafeen som ofte ikke får ta del av fordelene som de store aktørene gjør. Dette har vi gjort noe med, ved at de får fordeler fra første stund.

Del artikkel: