"En langsiktig plan"
I dag teller Wee.no godt over 13 000 følgere på plattformen, og enkelte videoer har strukket seg over 200 000 unike visninger. Flatnes mener nettbutikken skiller seg ut ved å være den første utstyrsleverandøren i Norge som satser på Tiktok.
Fordi Tiktok lenge har vært ansett som en underholdningsplattform for barn og ungdom, har vi ikke sett på kanalen som spesielt relevant for våre målgrupper. Vi valgte likevel å teste det ut og fikk raskt mye respons – også blant godt voksne menn. Nå opplever vi at vi når ut til et publikum som vi ellers ikke ville nådd, sier markedssjef Flatnes.
Nærmere 6 av 10 følgere på kontoen er menn, og 1 av 3 følgere er over 35 år. Men også yngre målgrupper finner veien til nettbutikkens konto. Midt i blinken for Wee.no, altså.
Vårt fokus på Tiktok er å bygge merkevaren til nettbutikken over tid, med godt og relevant innhold som gir betydelig organisk spredning. Selv om Tiktok ikke fungerer som en salgsplattform for oss har vi mottatt tilbakemeldinger om at nye kunder har kommet til som et direkte resultat av vårt Tiktok-innhold, sier Flatnes, før hun runder av:
Tiktok gjør oss synlige for yngre aldersgrupper enn vi normalt henvender oss til, så dette er også en langsiktig plan. Nå håper vi at satsingen vil utgjøre en forskjell også på sikt, avslutter markedssjef i Wee.no.