ANNONSE

Ikea signerer avtale om ny betalingsplattform – for bedre kundeinnsikt

Samler all betalingsdata på én plattform.
Linn Adine Andersen

Ikea skal bytte ut betalingsløsninger i både varehusene og i nettbutikken, i samtlige markeder.

Oppdraget er gitt til Adyen, og målet er at den nye leverandøren skal kunne gi møbelgiganten både bedre kundeinnsikt, forbedrede funksjoner for kryss-kanal lojalitet samt enklere finansiell rapportering.

Å samle all betalingsdata på én plattform skal altså gjøre det enklere for Ikea å forstå hvorfor kundene handler som de gjør, eller ikke gjør, på tvers av varehusene og nettbutikken. Dette skal gi flere muligheter knyttet til kundenes livstidsverdi på tvers av alle relasjoner.

Vi er stolte av å samarbeide med Ikea for å bidra til å styrke deres innsats for å forstå kundene og atferden som leder til langvarige relasjoner med det ikoniske merket, sier Tobias Lindh, administrerende direktør for Adyen i Norden og Baltikum, i en pressemelding.

Del artikkel: