I august i år skrev Netthandel.no om Milrab.nos planer om å være på plass i Sverige med nettbutikk innen utgangen av 2016.
Siden soft launchen 25. oktober i år har de allerede etter relativt kort tid, og helt uten å skru krana på fullt, fått butikken lønnsom, forteller Milrab-gründer Finn Magnus Torall til Netthandel.no.
Bedre enn forventet
- Vi bestemte oss for å bare gjøre det å se hvordan det går, forteller Torall, som sier at dette gikk bedre og mer smertefritt enn forventet.
Finn Magnus Torall.
Foto: Bjørn Skomakerstuen
- Vi hadde ikke trodd at vi bare etter én måneds drift, med kun små, passive annonseringer i ulike kanaler, og oversettelse kun av statisk innhold, skulle gjøre oss lønnsomme etter noen få uker. Vi tenkte at dette kom til å kreve hard og lang jobbing. Vi så for oss at vi kom til å sitte og stange hodet i veggen i månedsvis og at dette kanskje ikke ble lønnsomt. Men det ble det altså, sier en tydelig fornøyd Torall.
LES OGSÅ: En av landets beste selskaputviklere driver nettbutikk i Groruddalen
Den svenske søsterbutikken oppsatt med svensk telefonnummer og adresse. Men driften styres foreløpig fra Norge. Torall sier at de ikke har noen tid å miste, og at de derfor kommer til å hyre inn svensk personell for å håndtere Sverige.
Ytterligere ekspansjon i 2017
Og med en fot godt plassert i Sverige, og med en god følelse av suksess, ser han og resten av Milrab- gjengen på Alfaset i Oslo ingen grunn til å ikke tenke enda større og bredere.
- I slutten av januar er vi klare med hvilke europeiske land vi vil satse på, sier Torall, som helt på tampen kommer med et tips til alle som tenker å ta seg inn på det svenske markedet:
- Bare gjør det. Det er mye enklere enn man skulle tro.
(EKSPANSJON: Markedssjef Andreas Kristiansen (t.v.), daglig leder Lars Andreas Grønningsæter Aglen, innkjøpssjef Vegard Sunde og gründer og forretningsutvikler Finn Magnus Torall har etter bare én måned med nettbutikk i Sverige blitt lønnsomme. Foto: Milrab.no)