Åpningen av det norske kontoret i august markerer et viktig steg, da vi nå har en lokal tilstedeværelse, noe som er svært positivt. For å lykkes med ekspansjonen er det avgjørende at vi bygger et sterkt team som er villig til å legge ned innsatsen som behøves, kommenterer Koldenhof Rygg, Norgessjef i Qliro, i en pressemelding tirsdag formiddag.
Koldenhof Rygg har tidligere hatt flere lederroller i Klarna, og kommer sist fra rollen som Norgessjef hos konkurrenten Avarda.
Jeg ble tiltrukket av visjonen om å bygge en vekstrakett som var villig til å satse skikkelig på å utvikle de beste løsningene for kundene i hvert respektive marked, sier Koldenhof Rygg til Netthandel og fortsetter:
Jeg fikk en god følelse, som på mange måter minnet meg om tiden jeg var hos Klarna, av en stor gruppe ansatte som alle drar i samme retning. Vi har en utrolig profesjonell organisasjon som er tungt investert i Product, der tydelige KPIer sikrer at vi leverer de beste løsningene i bransjen. Jeg har klokkertro på denne organisasjonen og deres evne til å identifisere og agere på behov, så vel som muligheter.
"De beste folkene"
Christoffer Rutgersson, administrerende direktør i Qliro, mener Koldenhof Ryggs dokumenterte lederegenskaper er viktig for deres videre vekst i Norge.
Med Jens som en del av Qliro tar vi nå et viktig skritt videre i vår ambisjon om å bygge en ledende aktør innen betalingsløsninger i Europa med global rekkevidde, sier Rutgersson.
Selskapet skal ha opplevd en økende etterspørsel i det norske markedet og har derfor siden årsskiftet planlagt en bredere ekspansjon i Norge.
Nylig kvittet dessuten Qliro seg med sin portefølje av privatlån, og solgte deler av virksomheten for å kunne fokusere helt og holdent på sine betalingsløsninger og checkout.
LES OGSÅ: Qliro dumper lånene – satser alt på betalingsløsninger: "Helt drivende"
Koldenhof Ryggs første oppgave blir naturligvis å fylle Norge-kontoret med ekspertise.
Første målestokken for suksess er å tiltrekke og ansette de beste folkene. Deretter blir det viktig å tydeliggjøre de mulighetene Qliro tilbyr sine kunder, slik at vi kan styrke vår posisjon i markedet, sier Koldenhof Rygg.
Skal vokse raskt
I tillegg til de rette menneskene på rett sted sier Koldenhof Rygg at Qliro har ytterligere ess i ermet for å styrke sin posisjon på det norske markedet.
Ved å fokusere på nettbutikker og deres kundereise, støtter lanseringen av Qliro Checkout 0.0 dette ved å tilby en betalingsløsning som kanskje har den høyeste konverteringsraten i hele Norden. Dette bidrar direkte til nettbutikkenes suksess. Gjennom kontinuerlig innovasjon og verdiskaping jobber Qliro for å være mer enn bare en betalingsleverandør– vi er en strategisk partner for våre kunder.
I løpet av det første halvåret 2024 har Qliro i Sverige inngått avtaler med butikker som totalt utgjør over 3 milliarder kroner i omsetning. En reise man håper å kunne gjøre også her.
Vår ambisjon for Norge er å oppnå like store resultater når hele teamet er på plass. Vi sikter på å vokse raskt og ta markedsandeler ved å tilby en verdensledende opplevelse for nettbutikker og deres kundereise, sier Koldenhof Rygg.