ANNONSE

Derfor går motekjeden inn i Tyskland: "Et naturlig steg mot global vekst"

Stefan Palm, administrerende direktør og grunnlegger av den svenske motekjeden // Foto: Lager 157
"Et sterkt grunnlag for videre ekspansjon".
Jimmy Andersson

Lager 157 har siden starten for 25 år siden utviklet seg fra en lokal butikk i svenske Gällstad til en nordisk klesgigant.

Etter å ha etablert seg sterkt i Sverige, Norge, Finland og Danmark, tar nå selskapet steget til å ekspandere utenfor Norden, med en kommende lansering i Tyskland.

LES OGSÅ: Den svenske raketten satser – åpner seks butikker på fem uker

Ifølge Stefan Palm, administrerende direktør og grunnlegger av Lager 157, markerer ekspansjonen en ny æra for motekjeden. Å gå inn på det tyske markedet, som er et av Europas største og mest konkurranseutsatte, er et betydelig steg i selskapets historie.

Tyskland er et naturlig neste steg etter vår etablering i Skandinavia. Det er et stort marked, men ikke for stort, og vi ser det som et sterkt grunnlag for videre ekspansjon, både i Europa og globalt, sier Palm i en kommentar.

Videre ekspansjon venter

Lager 157 ble grunnlagt i 1999 og selskapet har siden vokst til et milliardforetak med en vekstrate på mellom 30 og 35 prosent årlig. I løpet av 2024 forventes omsetningen å lande på rundt 3,6 milliarder svenske kroner.

Men motekjeden er ikke fornøyd der, og ifølge Palm er ekspansjonen til Tyskland bare begynnelsen på en global vekstreise utenfor Skandinavia. Først ut er en butikk i byen Bremen.

Med sin sentrale rolle i den europeiske økonomien er Tyskland en optimal plattform for videre ekspansjon. Den nye butikken i Bremen er 2 300 kvadratmeter og åpner 5. desember 2024. Butikken blir den første av flere planlagte butikker, samtidig som selskapets tyske netthandel lanseres, skriver selskapet i en kommentar.

Del artikkel: