ANNONSE

Qliro på offensiven – henter inn 50 millioner: "Skal ta Klarnas posisjon"

Christoffer Rutgersson, administrerende direktør i Qliro // Foto: Qliro
"Det skaper en fantastisk mulighet for oss."
Jimmy Andersson

Det svenske betalingsselskapet Qliro henter inn 50 millioner svenske kroner i en rettet emisjon. Det kunngjorde selskapet sent torsdag kveld.

Størrelsen på emisjonen ble 10 millioner kroner høyere enn hva selskapet hadde planlagt, og skyldes ifølge en pressemelding stor interesse fra både nye og eksisterende aksjeeiere.

LES OGSÅ: Qliro dumper lånene – satser alt på betalingsløsninger: "Helt drivende"

Selskapets administrerende direktør, Christoffer Rutgersson, sier til Dagens industri at dette er en offensiv emisjon med mål om å vinne nye kunder innen checkout.

Spesielt med tanke på at konkurrenten Klarna nylig har solgt sin virksomhet på området for 5,4 milliarder kroner.

LES OGSÅ: Klarna selger kasseløsning i milliardhandel – her er de nye eierne

Det skaper en fantastisk mulighet for oss til å hente inn nye kunder når Klarna selger. Vårt mål er å ta deres posisjon på markedet, sier Qliro-sjefen til avisen.

Sikter mot Europa

Og Qliro har ambisiøse planer, ikke bare i Sverige, men også i Norge. Selskapet har opplevd en økende etterspørsel i det norske markedet og har derfor siden årsskiftet planlagt en bredere ekspansjon i landet.

I august trappet Qliro opp satsingen i Norge med ett åpningen av et nytt kontor og rekrutteringen av Jens Koldenhof Rygg som ny Norges-sjef.

Nylig lanserte Qliro også en ny checkout-løsning for netthandel, Qliro Checkout 0.0.

Med Jens som en del av Qliro tar vi nå et viktig skritt videre i vår ambisjon om å bygge en ledende aktør innen betalingsløsninger i Europa med global rekkevidde, kommenterte Rutgersson i forbindelse med rekrutteringen.

LES OGSÅ: Fra Klarna til Avarda – og nå Qliro: Han er deres nye Norgessjef

Del artikkel: