Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Oda svarer på e-handelsprofilens priskritikk i ny kampanje: "Joda"

Einar Brandsdal satte kaffen i halsen da han så Odas svar på kritikken i Finansavisen i dag // Foto: LinkedIn/Presse
"Det er mye du kan selge på internett, men ikke dagligvarer".
Linn Adine Andersen
linnadine@netthandel.no

Tidlig i september gikk e-handelsgründeren Einar Øgrey Brandsdal hardt ut mot Oda i et intervju med Finansavisen.

Han fortalte at han i bunn og grunn hadde null tro på salg av matvarer på nett med gratis levering hjem til kundene. Nøyaktig det samme uttalte han for seks år siden – og det samme mener han i dag.

Det er mye du kan selge på internett i dag. Men produkter som har mindre en 20 kroner i margin er mer eller mindre håpløst, skrev Brandsdal i et innlegg på LinkedIn, og viste til hvordan Oda eller andre nettaktører innen dagligvare må begynne å ta betalt for å plukke og frakte varene om de skal overleve.

ANNONSE

Nå svarer kriserammede Oda på kritikken – med glimt i øyet.

I en kampanje, i nettopp Finansavisen, siterer Oda Brandsdal:

"[...] de kan ikke selge varer til samme pris som lavpriskjedene og frakte varene hjem til kunden i tillegg"

"Joda;)"

Og heldigvis svarer netthandelsgründeren med samme mynt.

Chris Poad du har all grunn til å smile og le av humoren til dine ansatte. Jeg må si jeg satte kaffen i halsen da jeg kom på morgenen og så reklamen deres i Finansavisen, skriver Brandsdal i et innlegg i dag, og fortsetter:

This made my day.

Bakgrunnen for Brandsdals kritikk mot Oda kan du lese mer om her: 

LES OGSÅ: Grunnlegger skylder Oda-krisen på storeiere: "Komisk arrogant"

LES OGSÅ: Oda går til retten – søker rekonstruksjon i Sverige

LES OGSÅ: Oda struper utenlandssatsing – 150 ansatte må gå: "En følelsesladet dag"

Del artikkel: