Denne veksten er en enorm prestasjon og en bekreftelse på at vårt kundefokus og vår internasjonale ekspansjonsstrategi fungerer, sier Johanna Levy, administrerende direktør for Kids Brand Store.
Nettbutikken driver virksomhet i hjemlandet Sverige, Norge, Finland og Nederland i tillegg til de to nevnte ovenfor. Levy forteller videre at noen av hovedelementene for den sterke veksten er en satsing på private labels.
Vi har jobbet målrettet for å forstå hva ungdommene ønsker, og imøtekomme deres behov med vårt brede utvalg av internasjonale merker og våre egne kolleksjoner under vårt private label, RYVLS. Det er utrolig gledelig å se hvordan disse innsatsene gir resultater, spesielt i Tyskland og Nederland – hvor vi ser sterk etterspørsel.
"I forkant"
Ekspansjonen på i Tyskland og Nederland har gitt Kids Brand Store et fotfeste som de planlegger å bygge videre på i de kommende årene.
Det skal de blant annet gjøre ved å bygge videre på sin merkevarestrategi, hvor tenåringer og foreldre skal nås gjennom både TV, kino, utendørsreklame og digital annonsering i podkaster og sosiale medier.
Vi har klart å bygge et merke som ikke bare tiltrekker ungdommer, men som også gjør foreldre trygge i sine kjøpsbeslutninger. Ved å stadig være i forkant både med vårt sortiment og vår kommunikasjon, inspirerer vi og skaper lojalitet, legger Levy til.