Dermed har de nå mer enn 600 000 tilknyttede små og store forhandlere globalt. Faktisk samarbeider de i dag med 44 av de 100 største forhandlerne i verden.
Blant de mest kjente som har sluttet seg til det siste året, finner vi merkevarer som Electronic Arts (EA), Uber og New Balance.
Målet er at Klarna skal være tilgjengelig overalt. Veksten gjenspeiler den store tilliten som både forhandlere og forbrukere har til oss. Det er en klar vinn-vinn-situasjon: Jo flere forhandlere som slutter seg til, jo mer tilgjengelige blir vi for forbrukerne, og jo flere forbrukere som bruker tjenestene våre, desto større fordeler får forhandlerne, sier David Sykes, kommersiell sjef i Klarna, i en kommentar.
Den største økningen i antallet forhandlere på Klarnas plattform har skjedd i USA, hvor de har blitt hele 92 prosent flere på bare ett år.
De avslører også at de tiltrekker seg i gjennomsnitt 90 000 nye forbrukere per dag, og er dermed inne i et viktig momentum for fortsettelsen.