Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Slik lykkes du med netthandel i Tyskland – tre kritiske faktorer

Magdalena Lerchl og Sandra Niehusmann v/Norsk-Tysk Handelskammer
Dette forventer tyske forbrukere av netthandelen.
Linn Adine Andersen
linnadine@netthandel.no

Tyskland er et populært marked å ekspandere til når nordiske e-handlere ønsker å innta Europa. Ferskt i minnet har vi norske Kid, som i august avslørte at de vil åpne en egen nettbutikk i Tyskland, i tillegg til en engelskspråklig nettbutikk som vil være tilgjengelig for andre europeere.

Men når norske e-handlere vurderer å utvide til det tyske markedet, er det viktig å forstå de spesifikke kravene og forventningene som gjelder i Tyskland.

Sandra Niehusmann, avdelingsleder for Market Entry & Business Development i Norsk-Tysk Handelskammer, fortalte i et intervju med Netthandel, sammen med Magdalena Lerchl, saksbehandler for digitalt næringsliv i samme organisasjon, at tyske forbrukere har høye krav til både brukeropplevelse, logistikk og datasikkerhet.

Tre områder bør være særlig prioriterte: lokalisering, logistikk og overholdelse av lover og regler.

Logg inn for å fortsette lesingen

Få tilgang til alt innhold - bli Netthandel Pluss medlem!

Del artikkel: