Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Forbrukerkompasset Q4: Så mye vil nordmenn handle for på Black Friday

Christoffer Reina, Norgessjef i Prisjakt // Foto: Prisjakt
Mener norske e-handlere kan lære noe av Temu for å begrense blødningen til utenlandske markedsplasser.
Linn Adine Andersen
linnadine@netthandel.no

Om en drøy uke sparkes det som for de aller fleste e-handlere er årets handelshøytid i gang.

De siste årene er det Singles Day, som er den 1. november hvert år, som har vært det overordnede startskuddet for shoppinghøytiden før Black Friday-kampanjene.

Prisjakt lanserte denne uken sitt Forbrukerkompass for fjerde kvartal, akkurat i tide. Her finner vi innsikt om nordmenns forventede kjøpekraft, forbrukertrender, handlemønstre og budsjettering.

Diskusjonene om høye levekostnader belyser de økonomiske utfordringene forbrukerne står ovenfor. En svak kronekurs og stigende renter påvirker både forbrukere og detaljister. Samtidig har Temu fått fotfeste blant den norske befolkningen, og tiltrekker seg shoppere uavhengig av hva de egentlig mener om plattformen, skriver Christoffer Reina, Prisjakts Norgessjef, i rapporten.

Logg inn for å fortsette lesingen

Få tilgang til alt innhold - bli Netthandel Pluss medlem!

Del artikkel: