En ny app er på plass, og her er det altså lister som står i fokus. Her skal brukerne kunne opprette lister, private eller offentlige, og dele disse med sine venner.
Målet med de nye funksjonene i appen er så klart å gjøre shoppingen smidigere, smartere og mer sosialt.
Vår visjon er at brukerne skal kunne henvende seg direkte til Prisjakt gjennom hele handleopplevelsen. Fra inspirasjon og research til prissammenligning og selve kjøpsbeslutningen – alt i én og samme app, sier Peter Greberg, administrerende direktør i Prisjakt i Forbrukerkompasset Q4.
Med funksjonen "shoptimering" kan brukerne altså se i hvilke butikker deres listede produkter selges til lavest pris, i motsetning til tidligere hvor man har måttet gå inn på et og et produkt.
Brukerne vil også kunne se hvordan man kan kjøpe alle produktene i listen i færrest mulig butikker, for å spare fraktkostnader.
Prisjakts brukere er prisbevisste og liker smarte funksjoner som gjør det enklere å handle. Vi ser også at forbrukere planlegger i forkant av kjøp og liker å samarbeide med venner og familie. Det ønsker vi å støtte opp om gjennom vår forbedrede listefunksjon, sier Greberg.
Videre skal Prisjakt, som for øyeblikket er til salgs, fortsette å integrere AI-funksjoner, skreddersydde anbefalinger og en personlig feed som vil bli lansert ved et senere tidspunkt.